Iedere bovenbouwer gaat in zijn bovenbouwloopbaan één keer naar Het Woldhuis in Apeldoorn. In Het Woldhuis (een landgoed met verbouwd landhuis) volgen de kinderen een drietal natuurdagen. We worden daarbij begeleid door medewerkers van de Stichting Veldwerk Nederland. We doen natuuronderzoek en maken een tentoonstelling. We werken in de natuur (onderhoud en beheer) en we maken ter afsluiting van de week een excursie buiten het gebied.
De andere twee schooljaren zijn Drenthe en Zeeland aan de beurt als bestemming. In Zeeland bezoeken we de Deltawerken, Neeltje Jans. In Drenthe bezoeken we musea in Assen of Roden.
We kiezen ervoor om aan het begin van het schooljaar met elkaar op reis te gaan, zodat de nieuw gevormde bovenbouwgroepen intensief met elkaar kennis kunnen maken. De drie bovenbouwgroepen worden onderling een eenheid en daar beleven de kinderen het verdere schooljaar veel plezier aan. Bovendien leren alle bovenbouwleerkrachten de nieuwe zesde-groepers heel goed kennen.
Tijdens de drie dagen worden bij de vele sportieve-en speelse evenementen de groepen zorgvuldig gemixt. Naast sport-en spelactiviteiten organiseren we een excursie in de omgeving; het culturele aspect. Daaraan wordt ook, vooraf en achteraf, op school aandacht aan besteed.
Meerdaags schoolreisje oudste kinderen van de Middenbouw
De kinderen die na de zomervakantie naar de bovenbouw gaan, hebben de dag voor het schoolreisje gehoord naar welke bovenbouwgroep zij zullen gaan en met welke kinderen.
We gaan op een donderdag naar de Stay-Oké in Soest en spelen daar in het bos-en duinrijke gebied. De kinderen die samen als de nieuwe groep 6 in een bepaalde bovenbouw komen te zitten, maken (weer) nader kennis met hun nieuwe klasgenoten en beginnen tegelijkertijd afscheid te nemen van hun huidige leerkrachten.
Na een nachtje slapen en nog een hele dag spelen, zijn de kinderen op vrijdag rond 15.15 uur weer terug op school. De kinderen van de 3e- en 4e groepers van de middenbouw hebben op deze 2 dagen geen school.